8.04.2009

Докато съм спал, беше превалявало - склонът, по който се изкачвахме към сградата на имението, беше влажен и хлъзгав. Както вече казах, бях много пиян, и когато почти стигнах горе, се подхлъзнах и паднах в мократа трева. Главата ми се отметна и видях небето, пълно със зведи. Беше толкова красиво, че няколко секунди мълчаливо лежах по гръб, загледан в тях. Чапаев ми подаде ръка и ми помогна да стана. Щом стигнахме до равното, отново погледнах нататък и изведнъж си помислих, че дявол знае кога за последен път съм виждал звездно небе, макар през цялото време то да е било над главата ми - достатъчно бе да я вдигна. Засмях се.
- Какво ти става? - попита Чапаев.
- Нищо - казах и посочих с пръст нагоре. - Красота.
Чапаев погледна и се олюля.
- Красота ли? - попита той замислено - Какво е това красота?
- Е, как? - отговорих. - Как какво? Красотата е абсолютно обективиране на волята на най-високото стъпало на нейната познаваемост.
Чапаев погледа още малко небето, после отмести очи към голямата локва в краката ни и изплю в нея угарката. В отразената върху равната повърхност на водата вселената настана истинска катастрофа - всички звезди потрепераха и за миг се превърнаха в размито сияние.
- Нещото, дето винаги ме е смайвало - каза той - е звездното небе под краката ми и Имануил Кант вътре в нас.


Няма коментари: