10.17.2008

- Вържи го на връвчица и го води като куче, тоя Джим Кери - предлага Рижо. - И изобщо, оправяй се както си щеш със заека си. Нямам намерение да се грижа за него.
- Добре бе, пич, успокой се - сменям тактиката. - Я се замисли - защо твоето гадже, невзрачната очилата маруля от Каспичан...
- От Сливен.
- ОК, от Сливен. Невзрачната очилата маруля от Сливен те зарязва и тръгва с някакъв негър? Защо? Заради големият му кур? Нещастно стечение на обстоятелствата? Глупости! Нещастната очилата маруля те зарязва, защото е осъзнала, че не може да разчита на теб!
Рижо ме гледа като треснат.
- Моля?
- Всяка жена има нужда от някой пич, който да се грижи за нея. Особено ако е на деветнайсе, и особено ако е от Сливен.
- Какво значение, по дяволите, има откъде е?!
- Съгласен съм - няма. Всички и отвсякъде искат някой да се грижи за тях. Без значение какъв е и откъде е.
Рижо се замисля, малките бръчки на челото му се вдълбават. Рижо е свестен тип. Почти съм сигурен какво става сега в главата му - една бърза невесела ретроспекцийка на отминалите дни. Спомени, чувството за някаква неясна вина, което започва да расте като тумор...
- Не съм виновен - изкрещява Рижо, - аз просто съм си такъв!
- Какъв?
- Такъв - не мога да приема мисълта, че трябва да се грижа за друг човек. Аз съм писател, по дяволите! За мен това е... противоестествено!
- Грешиш, пич, това е най-естественото нещо на света - притискам го. - Би могъл да се научиш.
- Как? - все още не загравя Рижо.
- Всяко по-слабо живо същество има нужда от по-силно живо същество, което да се грижи за него. Джим Кери е ключът към твоето духовно израстване!

2 коментара:

Fragment каза...

^^^ Е, човек... не мога да ти се нагледам на нещата! Грабваш ме и после целият ми ден е творчески ^^
Това е страхотно!

невъзможна каза...
Този коментар бе премахнат от автора.